Project Description

Parlons carrières

The NSCDA partnered with the Department of Education and Early Childhood Development to review and update the “Parents As Career Coaches” program that has been offered across Nova Scotia for many years. This program was renamed “Let’s Talk Careers” to reflect the need for information that goes well beyond the child/parent relationship to include any community members who have an interest in helping youth succeed.

  • Program material is being updated to ensure appropriate combination of printed and on-line based learning materials.
  • These materials need to be accessible in a year-round format that can be delivered from a variety of locations, by a variety of career development professionals.
  • Material and presentation must respect different modalities of learning, inclusion and diversity, proper language and be targeted towards the audience.
  • Design of both marketing and communication plans will target youth, parents and community members to ensure increased uptake of the program in the future.

La NSCDA s’est associée au ministère de l’Éducation et du Développement de la petite enfance pour revoir et mettre à jour le programme « Parents As Career Coaches » qui est offert en Nouvelle-Écosse depuis de nombreuses années. Ce programme a été renommé « Let’s Talk Careers » pour refléter le besoin d’information qui va bien au-delà de la relation enfant/parent pour inclure tous les membres de la communauté qui ont un intérêt à aider les jeunes à réussir.

  • Le matériel du programme est en cours de mise à jour afin d’assurer une combinaison appropriée de matériel d’apprentissage imprimé et en ligne.
  • Ce matériel doit être accessible tout au long de l’année dans un format qui peut être présenté à partir de divers endroits, par divers professionnels du développement de carrière.
  • Le matériel et la présentation doivent respecter les différentes modalités d’apprentissage, l’inclusion et la diversité, un langage approprié et être ciblés sur le public.
  • La conception des plans de marketing et de communication ciblera les jeunes, les parents et les membres de la communauté afin d’assurer une plus grande adhésion au programme à l’avenir.