Project Description

Projet de compétences d’employabilité des jeunes

This initiative was developed in response to feedback from employers involved in the Summer Student Employability Skills Program. Employers reported that students lacked important employability skills resulting in an unsatisfactory summer employment experience. Feedback from employers demonstrated that an increasing number of students required orientation to workplace expectations and as issues arose, required support during their employment.

The NSCDA partnered with Futureworx, a recognized leader in developing employability skills through the use of ESAT (Employability Skills Assessment Tool), to develop and deliver two pilot projects, for the summers of 2018 and 2019. The goals were to promote learner self-awareness surrounding employability skills and to help participating students alter behaviours that were identified as problematic in the workplace. By orientating students and employers to this approach and by using ESAT to support both parties during the program, improved outcomes were anticipated.

The project was funded by the NS Department of Labour and Advanced Education Youth Initiatives, and supported by Labour and Advanced Education Workplace Initiatives, as well as the Centre for Employment Innovation (CEI) who conducted two extensive evaluations of the pilot projects.

Cette initiative a été élaborée en réponse aux commentaires des employeurs participant au programme de compétences d’employabilité des étudiants d’été. Les employeurs ont signalé que les étudiants manquaient de compétences importantes en matière d’employabilité, ce qui se traduisait par une expérience d’emploi d’été insatisfaisante. Les commentaires des employeurs ont démontré qu’un nombre croissant d’étudiants avaient besoin d’une orientation sur les attentes du milieu de travail et, en cas de problème, avaient besoin de soutien pendant leur emploi.

La NSCDA s’est associée à Futureworx, un leader reconnu dans le développement des compétences d’employabilité grâce à l’utilisation de l’ESAT (outil d’évaluation des compétences d’employabilité), pour élaborer et réaliser deux projets pilotes, pour les étés 2018 et 2019. Les objectifs étaient de promouvoir la conscience de soi des apprenants autour des compétences d’employabilité et d’aider les étudiants participants à modifier les comportements identifiés comme problématiques sur le lieu de travail. En orientant les étudiants et les employeurs vers cette approche et en utilisant l’ESAT pour soutenir les deux parties pendant le programme, des résultats améliorés étaient prévus.

Le projet a été financé par le « NS Department of Labour and Advanced Education Youth Initiatives » dans le cadre du « Labour and Advanced Education Workplace Initiatives », ainsi que par le « Centre for Employment Innovation (CEI) » qui a mené deux évaluations approfondies des projets pilotes.