Project Description

Projet de stage étudiants d’été

Coinciding with the onboarding of summer students into Nova Scotia Works Employment Services centres in the summers of 2020 and 2021, the NSCDA prepared a learning plan and training implementation guide for the project.

Thirty-five post-secondary students participated. They explored their interest in to pursuing career development as a profession, gaining the skills and knowledge necessary to meet competency standards for career development practitioners in Nova Scotia.

Four students joined the team at the NSCDA in the summer of 2020, and two returned for the summer of 2021.

The training integrated both facilitated webinar delivery and self-directed online learning. Orientation focused on team-building and fostering an understanding of the profession and the certification model. The self-directed component enabled students to develop knowledge in specific areas, including: career theory; facilitation skills; interpersonal and communication skills and client-facing service delivery. Participating Nova Scotia Works centres were encouraged to collaborate and share in-house training with students to help build an understanding of NSW services.

Outside of the digital classroom, students were supported by the Centre for Employment Innovation (CEI). Community of Learning which promoted co-learning, resource-sharing and networking amongst participants, and helped to establish a community of practice among the summer student cohort.

Coïncidant avec l’intégration des étudiants d’été dans les centres « Nova Scotia Works Employment Services » durant les étés 2020 et 2021, la NSCDA a préparé un plan d’apprentissage et un guide de mise en œuvre de la formation pour le projet.

Trente-cinq étudiants de niveau postsecondaire ont participé au projet. Ils ont exploré leur intérêt à poursuivre le développement de carrière comme une profession, en acquérant les compétences et les connaissances nécessaires pour répondre aux normes de compétences des praticiens du développement de carrière en Nouvelle-Écosse.

Quatre étudiants ont rejoint l’équipe de la NSCDA à l’été 2020, et deux sont revenus à l’été 2021.

La formation a intégré à la fois une prestation facilitée par webinaire et un apprentissage en ligne autodirigé. L’orientation était axée sur la constitution d’une équipe et sur la compréhension de la profession et du modèle de certification. Le volet autodidacte a permis aux étudiants de développer des connaissances dans des domaines spécifiques, notamment : la théorie de la carrière, les compétences en matière de facilitation, les compétences interpersonnelles et de communication et la prestation de services en contact avec la clientèle. Les centres « Nova Scotia Works Employment Services » participants ont été encouragés à collaborer et à partager leur formation interne avec les étudiants afin de les aider à mieux comprendre les services offerts par « NSW ».

En dehors de la classe numérique, les étudiants ont bénéficié du soutien du « Centre for Employment Innovation (CEI) ». Cette communauté d’apprentissage a favorisé le coapprentissage, le partage des ressources et le réseautage entre les participants, et a contribué à établir une communauté de pratique au sein de la cohorte d’étudiants d’été.